Nie zostawiaj klienta sam na sam z problemem

Najlepsze praktyki obsługi klienta dla lepszych relacji z klientami

1. Odpowiadaj na pytania klienta

Klienci zawsze będą mieli pytania podczas procesu zakupu, a szybka i bezpośrednia odpowiedź na wszystkie z nich może zrobić ogromną różnicę. Jest to szczególnie ważne w przypadku pytań o czas dostawy i dostępność produktów.

Możesz wykorzystać swoją stronę internetową i kanały mediów społecznościowych, aby informować klientów o wszelkich problemach związanych z ich zakupem. Można też informować klientów, kiedy mogą spodziewać się dostawy zamówienia lub kiedy produkty są niedostępne w magazynie i kiedy zostaną uzupełnione.

Jeśli nie masz takich informacji, nie wymyślaj odpowiedzi tylko po to, aby pozbyć się klienta. Zamiast tego poinformuj klienta, że odezwiesz się do niego jak najszybciej i kontynuuj działania tak szybko, jak to możliwe.

2. Bądź elastyczny wobec potrzeb klientów i dostosuj się do ich preferencji

Klienci kupują od firm, ponieważ chcą coś z tego mieć. Jeśli pomożesz im osiągnąć pożądany rezultat, będą bardziej zadowoleni z zakupu. Dlatego należy starać się być jak najbardziej elastycznym w stosunku do potrzeb klientów.

Na przykład, jeśli ktoś chce zwrócić towar, bo mu się nie podoba, należy mu to ułatwić. Jeśli chodzi o preferencje, należy starać się wykraczać poza nie dla swoich klientów. Na przykład, jeśli ktoś zamawia produkt, który zawiera czekoladę, a jest na nią uczulony, należy poinformować go o alergii i zaproponować zamiennik. Jeśli z jakiegoś powodu nie jest to możliwe, należy poinformować o tym klienta, aby nie był rozczarowany zakupem.

obsluga klienta

3. Stań się ekspertem w swojej dziedzinie i dostarczaj wartościowych informacji klientom

Klienci dokonują zakupów w firmach, które uważają za ekspertów w swojej dziedzinie, więc powinieneś starać się być najlepszy w tym, co robisz. Jeśli znasz swój produkt od podszewki, możesz odpowiedzieć na wszelkie pytania klientów. Możesz także wskazać im najlepsze produkty i usługi dostosowane do ich indywidualnych potrzeb.

Po znalezieniu swojej niszy warto spróbować stać się w niej ekspertem. Można to zrobić, czytając na ten temat i dzieląc się swoją wiedzą z innymi za pomocą artykułów, filmów lub postów w mediach społecznościowych. Będąc ekspertem w swojej dziedzinie, możesz pomóc swoim klientom w podejmowaniu świadomych decyzji. Możesz także upewnić się, że otrzymują oni najlepsze produkty i usługi odpowiadające ich potrzebom.

4. Poinformuj klientów o statusie ich zamówienia lub reklamacji

Jeśli ktoś składa skargę lub jeśli realizacja zamówienia trwa dłużej niż oczekiwano, powinieneś poinformować klienta o stanie sprawy. Możesz to zrobić, wysyłając mu wiadomość e-mail ze szczegółami i obietnicą jak najszybszego rozwiązania problemu. Jeśli zamówienie jest opóźnione, powinieneś poinformować klientów, kiedy mogą spodziewać się swoich produktów.

Jeśli wystąpi problem z zamówieniem, który będzie miał wpływ na klienta, należy go o tym poinformować. Jeśli ktoś skarży się na produkt lub usługę, powinieneś postarać się jak najszybciej rozwiązać problem. Można to zrobić, prosząc klienta o podanie więcej szczegółów dotyczących reklamacji, a następnie starając się rozwiązać problem.

5. Dostarczaj produkty i usługi zgodnie z oczekiwaniami klientów

Powinieneś starać się zawsze spełniać lub przekraczać oczekiwania klientów. Jest to dobry sposób na to, aby klienci nigdy nie byli rozczarowani Twoimi produktami lub usługami. Spełnianie oczekiwań klientów jest łatwe. Wystarczy tylko dostarczać produkty i usługi w sposób, w jaki zostały obiecane.

W rzeczywistości wielu klientów nigdy nie da Ci znać, jeśli coś nie spełniło ich oczekiwań. Dlatego tak ważne jest, aby zawsze robić to, co się obiecało. Jeśli oferujesz produkt lub usługę, a klient oczekuje w zamian czegoś innego, powinieneś postarać się spełnić te oczekiwania. Dotyczy to nie tylko produktów, ale także usług. Na przykład, jeśli ktoś płaci za wysyłkę w następnym dniu, ważne jest, aby dostarczyć ją zgodnie z obietnicą.

Autor postu @klient - 18-04-22

Wpisy dotyczace artykułu

Ostatnio na naszym blogu

Uslugi elektroniczne w urzedzie

Jak skorzystać z usługi ePuap?

28-06-2022

Jak skorzystać z usługi eDeklaracje?Usługi elektroniczne w urzędzie są coraz ważniejsze. Urzędy odcho

Czytaj dalej

Kto odpowiada za efektywnosc pracy urzedu

Jak podnieść jakość pracy urzędu?

27-06-2022

Praca zespołowa a efektywność pracy urzędu W urzędzie liczy się praca zespołowa, która jest dobrze o

Czytaj dalej

Jak wyglada praca w Call Center

Co warto wiedzieć o pracy w Call Center?

16-06-2022

Jakie są najczęstsze zadania wykonywane w Call Center? Niejedna osoba zastanawia się jak wygląda pra

Czytaj dalej

Jak skutecznie komunikowac sie z petentem

Komunikacja z petentem - skuteczne metody

13-05-2022

Jak rozwiązywać problemy z petentem? Komunikacja jest często pierwszym krokiem do rozwiązania proble

Czytaj dalej

Loading...